Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

27 stycznia 2017

Karmnik dla ptaszków z plastikowej butelki

Mój pierwszy twór w tym roku, czyli karmnik dla ptaszków.
Teraz mogłam zrobić coś dobrego dla ptaszków, bo nareszcie mam jakieś własne drzewka 🌳🌲:)



Karmnik nie jest zupełnie moim pomysłem, bo inspirowałam się tutorialami na Youtube. Ale dopieszczenie i ostatnie szczegóły to już moja sprawka :D.

Taki karmnik z butelki mogą zrobić też dzieci, ale oczywiście z pomocą lub pod kontrolą osoby dorosłej, ponieważ robienie dziur, czy wycięcie dużego otworu wymaga sporej ostrożności.

A co potrzebujemy ?
  • butelka plastikowa po napoju (im szersza, tym lepiej)
  • sznurek
  • nożyczki i ewentualnie nożyk
  • kredki lub wykałaczki
  • zapalniczka
  • mieszanka ziaren dla ptaszków do kupienia w sklepie
  • oraz według własnej wyobraźni coś, czym można ozdobić karmnik i dobre chęci :)

Na zdjęciach widać po kolei jak powstawał mój karmnik. Postaram się również opisać co i jak zrobić, by w efekcie karmnik cieszył nie tylko ptaszki, ale także nasze oczy.


Karmnik zaczęłam od zrobienia dziurki w nakrętce butelki za pomocą nożyczek, przez który przewlekłam dwa końce sznurka. Długość sznurka jest dowolna, a ich końce zawiązałam w mocny supeł, by nie wyśliznęły się po zawieszeniu karmnika na drzewie.
Z butelki usunęłam etykietę.


Następnie za pomocą nożyka i nożyczek wycięłam duży otwór w butelce.
Aby zapobiec skaleczeniom przez ostre ranty butelki opaliłam je delikatnie zapalniczką. 


Za pomocą nożyczek zrobiłam sześć otworów na kredki, aby ptaszki mogły sobie na nich stanąć i swobodnie jeść. Po zrobieniu pierwszej dziurki włożyłam przez nią kredkę wyznaczając sobie jej końcem kolejną dziurkę na przeciwko i tak kolejne otworki...

Tak wygląda karmnik bez ozdób gotowy do zawieszenia na drzewie :

A tu "ubranie" dla mojego karmnika : lakiery do paznokci i stary, nie używany już klosz po małej lampce :)

I efekt końcowy, czyli karmnik dla ptaszków ozdobiony według mojego upodobania :D

Jeżeli komuś przyjdzie ochota karmić sikorki i wróbelki, to serdecznie zapraszam na stworzenie tym sympatycznym ptaszkom takiego ekologicznego karmnika :)

Pozdrawiam


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękuje za odwiedziny i ślad po sobie pozostawiony. Pozdrawiam :)