Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

13 czerwca 2016

Jak zrobić pacynki na paluszki z filcu

Inspiracją do uszycia pacynek na paluszki był mój synek, który ostatnim czasem podśpiewywał sobie po angielsku piosenkę "Finger Family":


Pacynki są dość proste do zrobienia. Można zrobić pacynki na wielkość palców dorosłego człowieka i  śpiewać dzieciaczkom piosenkę pokazując rodzinkę na swojej dłoni, ale ja zrobiłam pacynki na paluszki dziecka. 
Do zrobienia pacynek użyłam resztki filcu jaki mi pozostał. 
Można się bardziej przyłożyć i np. pacynki dla dziewczynki ozdobić cekinkami, koralikami, czy też ładnymi tasiemkami. Wszystko dowolne i według gustu ! :)

A więc, co potrzeba :

- kawałki filcu w różnych kolorkach
- nożyczki
- nici [ja użyłam tylko białe, ale można dobrać kolor nici do koloru filcu :)]
- kolorowe pisaki

i tylko tyle!

Jak zrobić :

- wyciąć białe lub beżowe prostokąty [około 2,5 na 3 cm - na paluszki dwulatka]
najlepiej wyciąć sobie większe prostokąty, przyłożyć do paluszka i odmierzyć szerokość i długość paluszka
- wyciąć kolorowe [kolory wedle uznania] prostokąty i zszyć szerszym bokiem z białym odmierzonym już białym prostokątem [czyli sukienka, spodnie czy pieluszka]
- zszyć filc po długości tworząc małą tubę na paluszek

- tubkę przymierzyć na paluszek dziecka, zobaczyć gdzie obciąć filc u góry i u dołu [uwaga : NIE DOCINAĆ FILCU NA PALUSZKACH DZIECKA !]
- z filcu trzeba dobrać włoski na nasze pacynki, więc np. z brązowego filcu wyciąć pasek o długości np. 2 cm i szerokości odpowiadającej szerokości tubki.
Włoski z filcu przyszyć dookoła tubki przy brzegu.
Dociąć filcowe włoski według uznania tworząc fryzurkę
- pisakami narysować oczka, nosek i buźkę , u taty można też wąsy :)

Ot i cała filozofia.
Może niezbyt składnie opisałam stworzenie pacynek, ale każda twórcza mama powinna zrozumieć o co mi chodzi  :)

Poniżej mój zadowolony synuś z pacynkami na paluszkach :)



Pozdrawiam serdecznie :)

2 komentarze :

Dziękuje za odwiedziny i ślad po sobie pozostawiony. Pozdrawiam :)