Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

17 listopada 2015

Miętowe małe co nieco z masy solnej

Jak już wiadomo - uwielbiam ten kolor, zatem postanowiłam zrobić coś miętowego do swojego domku. Małe gwiazdki i świeczniki z masy solnej - świetna zabawa dla dzieci, tyle, że ja bawiłam się  sama, bo mój synek jeszcze jest za mały. Ale mam nadzieję, że na przyszłe święta będzie razem z mamusią tworzyć piękne ozdoby bożonarodzeniowe z masy solnej. 
Nie chciałam robić aniołków, pierniczków, serduszek, ponieważ od początku nastawiłam się na same gwiazdeczki. Miętowe gwiazdeczki !

Do zrobienia tych małych ozdóbek użyłam masy solnej [1 szklanka mąki, 1 szklanka soli oraz pół szklanki wody] oraz barwnika spożywczego w kolorze niebieskim. Do rozrobionego ciasta dodałam niewiele, bo kilka kropel barwnika, wymieszałam niezbyt dokładnie, aby powstał gdzie nie gdzie marmurkowy wzorek na gwiazdkach. Rozwałkowałam, powycinałam gwiazdki foremką do ciastek , wykałaczką zrobiłam dziurki na sznureczek i piekłam w piekarniku w 180*C doglądając, by się nie spiekły. Na niektórych gotowych już gwiazdeczkach po ostygnięciu namalowałam wzór śnieżynki i powiesiłam na dzbanku. Przed świętami oczywiście wszystkie ozdoby będą w odpowiednim miejscu... :)
Świeczniki natomiast zrobiłam z tego samego miętowego ciasta, tyle że z rozwałkowanego ciasta wycięłam szklanką koła, następnie przełożyłam każde z osobna do szklaneczek mniejszych objętościowo, aby mogły się pofalować. Pozostawiłam do wyschnięcia. W środek włożyłam oczywiście podgrzewacze w odpowiednim kolorze :)
I gotowe.

Myślę, że to fajny, zabawny i tani pomysł na urocze ozdoby świąteczne, więc każdy czy ma w domu dzieci, czy też nie powinien powrócić do czasów dzieciństwa i przypomnieć sobie jak to jest tworzyć coś z masy solnej.

Na zdjęciu zawieszki z wzorkiem śnieżynki, świeczniki oraz zawieszki bez wzorku czekające na swój świąteczny czas...


pozdrawiam


2 komentarze :

Dziękuje za odwiedziny i ślad po sobie pozostawiony. Pozdrawiam :)